Web sitenizde kaliteli içerikler paylaşırsanız yüksek kaliteli bir trafik çekebilirsiniz. Web sitenizdeki bazı içeriklerin çok iyi bir performans göstermesi etkili sonuçlar almanızı sağlar. En güvendiğiniz içeriklerden içerik sendikasyonu sayesinde çok daha fazla fayda görebilirsiniz. Bu yöntemle en kaliteli içeriklerinizle potansiyel müşteri yarayabilirsiniz.
Blog içerikler, kontrol listesi, teknik incelemeler ve e-kitap gibi yöntemler içerik türlerini pazarlamanızı sağlar. Web sitenizde etkileşim kurmak isteyen kitleye ürün ve hizmetlerinizi kolayca bu yolla pazarlayabilirsiniz.
İçerik sendikasyonu ile bir içerik parçasını birden çok kanalda paylaşabilirsiniz. Bu sayede kaliteli içeriklerle erişimi maksimum seviyeye çekebilirsiniz. Bu yöntem geniş kitleye ulaşmanızı sağlar. İçeriklerinizden en yüksek faydayı almanız bu sayede olabilir.
Blog İçeriği
İçerik Sendikasyonu Nedir?
İçerik sendikasyonu, web sitenizde bulunan blog yazısı, ses içeriği, grafik, görsel, podcast ve video gibi internet tabanlı içerikleri farklı platform ve web sitelerinde yeniden yayınlama sürecidir. İçeriklerinizi izin aldıktan sonra farklı platformlarda kolayca yayınlayabilirsiniz.
Bu yöntem işletmelerin web sitesinde yayınladığı ve sınırlı bir kitleye ulaşacak içerikleri farklı platformlarda yayınlayarak geniş kitleye ulaşmayı sağlar. Kaliteli içeriklerinizi başka web sitesinde paylaşırsanız SEO’nuz zarar görmeden marka bilinirliği, daha fazla trafik ve hedef kitle genişletme gibi avantajlar elde edebilirsiniz.
İçerik sendikasyonu en güçlü içerik pazarlama stratejileri arasındadır. Özellikle B2B pazarlama sürecinde ortaklık programı oluşturma, sosyal medya hesaplarında içerik üretme gibi konularda size yardımcı olur.
İçerik Sendikasyonu Kimler İçin Uygundur?
İçerik sendikasyonu pazarlama faaliyetleri yürüten tüm işletme ve platformlar için uygundur. Mutlaka işletmeler içerik sendikasyon stratejisi geliştirmelidir. Bu en hızlı büyüyen satış yaratma araçlarından biridir.
Yapılan bir araştırmaya göre B2B teknoloji pazarlamacılarının %42’si içerik sendikasyonu çalışmaları yürütüyor. Bu faaliyetler ile uzmanlar ve markalar da geniş kitlelere ulaşabilir. Özellikle küçük işletmeler çok geniş bir kitleye ücretsiz şekilde ulaşabilir.
Daha büyük marka ve işletmelerin itibarını bu yolla kullanabilir ve markanız için geniş bir müşteri portföyü oluşturabilirsiniz. Bu sayede şirketinizin öz sermayesini harcamadan kaliteli içerik üretebilirsiniz. Ücretli ve ücretsiz farklı yollarla içerik sendikasyonu projeleri geliştirebilirsiniz. Markasını büyütmek isteyen her işletme bu stratejiden yararlanabilir.
İçerik Sendikasyonu SEO’ya Nasıl Etki Eder?
İçerik sendikasyonunun olumsuz yanı yinelenen içerik oluşturma riskidir. Bu durum web sitenizde SEO’ya zarar verebilir. Google aynı içeriğin birden fazla sürümünü görürse web sitenizi olumsuz değerlendirir. Bu durumda ilk eklenen ya da en çok trafik çeken sayfa dizine eklenir.
Sendikasyon sürecinde kullanacağınız içerikleri web sitenizde ve iş ortağı web sitelerde doğru şekilde indekslenmelisiniz. Bunu yaparsanız SEO riskleri ortadan kalkabilir. Bu içeriklerin sendikasyon içeriği olduğunu kullanıcılar ve arama motorlarına bildirmeniz gerekiyor. Bu durumda orijinal içeriğe bir bağlantı eklemeniz gerekir. Üçüncü taraf gönderilerde kanonik bağlantı vermeyi unutmayın.
Sendikasyon içeriklerine dahili bağlantı eklerseniz platformlar arasında sendikasyon yapılan içerik bu bağlantılara yetki ve eşitlik verir. Doğru strateji ve yöntemlerle sendikasyon stratejisi SEO’ya zarar vermeden daha fazla alakalı trafik çekmenizi sağlar.

İçerik Sendikasyonu Avantajları Nelerdir?
Bir içeriğin ortak kullanılmasını sağlayan içerik sendikasyonu zaten kendini kanıtlamış içeriğinizi yeni bir kitleye ulaştırmanızı sağlar. Bu içerik üretim sürecindeki yatırımlarınızın değerini arttırır. Bununla birlikte hedef kitlenizin markanıza değer vermesini sağlar.
İçerik sendikasyonu sürecinde web sitenize bağlantı ekleyerek trafiğinizi arttırabilir ve SEO çalışmalarınıza katkı sağlayabilirsiniz. Google web sitelerindeki geri bağlantıları değerli görür. Güven oyu olarak bu bağlantıları kullanabilirsiniz.
İçerik sendikasyonunda bağlantılar Google’da arama sonuçlarında görünmeyebilir. Bu durumda Google kopya içeriği sevmez ve sadece uygun görülen sürüm listelenir. İçerik sendikasyonunda temel amaç içeriğin çevrimiçi görüntüleme sıklığını arttırmaktır. Aynı zamanda içeriği gören kişi sayısını mümkün olan en yüksek sayıya çekmektir.
İçerik sendikasyonu faydaları genel olarak şöyle sıralanabilir;
- Marka bilinirliğini arttırır.
- Markanızın ismi içerikte geçerse markanız akıllarda kalır ve insanlar markanıza aşina olurlar.
- Farklı web sitelerinde yayınlanan içeriğiniz değerli geri bağlantılar kazanmanızı sağlar.
- Geri bağlantılar kullanıcıların web sitenize gelmesini sağlar. Bu sayede daha fazla trafik elde edebilirsiniz.
- İşletmenizi gören işletmenizle ilgili ürün teklifleriyle ilgilenen kişi sayısı artar. Satın alma deneyimi yükselebilir.
Ücretli İçerik Sendikasyonu Yöntemleri
İçerik sendikasyonu yapmak isteyenler için ücretli yöntemler bulunuyor. En etkili olan ücretli sendikasyon yöntemleri hakkında bilgi verelim.
Ücretli içerik sendikasyonu içeriğinizi ödeme yaparak belirli platformlarda yayınlamanızı sağlar. Ücretsiz kanalların yeterli fayda sağlamayacağını düşünüyorsanız ücretli yöntemlere de yatırım yapabilirsiniz.
Ücretli platformları deneyecekseniz bir bütçe oluşturmanız ve ayırmanız gerekiyor. Genellikle bu yöntem basın bülteni ile yapılır. Özellikle yeni ürün algısı oluşturmak için basın bültenlerini kullanabilirsiniz. Bu yöntemde içeriği öncelikle web sitesinde yayınlarsınız. Daha sonra üçüncü taraf web sitelerinde görünür hale gelebilir.
Kaliteli olarak yapılacaksa basın bülteni üzerinden yapılan içerik sendikasyonunun maliyeti yüksek olabilir. Bu durumda büyük işletmeler için daha uygun bir seçenektir. Küçük işletmeler de daha düşük bütçelerle basın bülteni üzerinden ücretli içerik sendikasyonu yapabilirler.
Google Ads sistemiyle çalışan yerel platformları kullanabilirsiniz. Sadece görsel ve başlık yayınlayarak web sitenize bağlantı verebilirler. Özgün içerik web sitenizde kaldığı için ziyaretçiler web sitenize gelir. Özellikle yerel kitleyi hedefleyenler için bu yöntem iyi çalışır.
Ücretsiz İçerik Sendikasyonu
İçerik sendikasyonu ücretsiz olarak da yapılabilir. Ücretsiz içerik sendikasyonu stratejisinde web sitenizde yayına alınan bir içeriği farklı platformlarda yeniden yayınlayabilirsiniz. İçerikleriniz herkese açık bir web sitesinde tekrar yayına alınabilir.
Medium ve Linkedln gibi platformlar üzerinden bunu yapabilirsiniz. Sektörünüzdeki blog siteleri ve belirli ilgi alanlarına odaklanan web sitelerinde de yayına alabilirsiniz. Bu sitelerden web sitenize yönlendirme yapma fırsatınız da olabilir.
Büyük medya platformları size ulaşarak içeriğinizi yeniden yayınlama talebinde bulunabilir. Bu süreçte yüksek kaliteli içeriğiniz olması önemlidir. İçeriklerinizi ücretsiz olarak Facebook grupları, Reddit gibi özel topluluklarda da yayına alabilirsiniz.
Facebook grupları içeriğinizi spam yapmadan çok etkili şekilde büyütebilir. Bunu yaparken çok sayıda gruba kopyala yapıştır yapmak yerine her guruba özel özgün bir giriş yapmalısınız.
Tüm bunlar dışında en güncel içeriklerinizi büyük web sitelerinde yeniden yayına alabilirsiniz. Bu sayede web sitenizdeki içerik öne çıkar. Eski içeriklerinizi aynı hedef kitle ve yetkiye sahip web sitelerinde de tekrar yayına alabilirsiniz. Özellikle niş bir kitleye hitap ediyorsanız belirli kitlelere odaklanan web sitelerinde yayın alabilirsiniz.
İçerik Sendikasyonu Süreci Nasıldır?
İçerik sendikasyonuna odaklanacaksanız öncelikle kaliteli içerikleriniz olmalıdır. Farklı platformlarda yayına alabileceğiniz kaliteli içeriklerinizi bu yöntemde kullanabilirsiniz.
İçeriklerinizi üretirken içerik sendikasyonuna uygun olarak tasarlayabilirsiniz. Aynı zamanda blog yazısı, video, görsel ve info grafik gibi farklı içerik türleri oluşturarak da bunu yapabilirsiniz.
İçerik sendikasyonunda öncelikle içeriklerinizi yayınlaması için ücretli veya ücretsiz bir iş ortağı bulmanız gerekiyor. Daha sonra da içeriğinizi sosyal medya ya da farklı platformlarda yayına alabilirsiniz. Bunun dışında konuk yazarlığı ile de blog sayfalarınızı güçlü hale getirebilirsiniz.
Profesyonel içerik sendikasyonu ile dijital hedeflerinize ulaşmak için Uzman Reklam Ajansı ile her zaman iletişime geçebilirsiniz.


